TVIL ANGST

TVIL ANGST

Alle mennesker tviler på seg selv en gang eller fler i livet. 

Men, mennesker med angst og usikkerhet tviler nok mer, og oftere enn andre.

 

Angst og Tvil går vel ganske i samme kategori og i tankerekker som:

 

– Hvorfor er jeg er?

– Hvordan havnet livet mitt her?

– Er jeg egentlig lykkelig?

– Hva er egentlig lykke, og fortjener jeg å oppleve den følelsen så lenge man kan?

– Er jeg bra nok?

– Hvem er jeg?

– Er jeg bra nok for de rundt meg?

– Hvorfor føler jeg ikke det samme som andre føler? 

– Hvor skal livet mitt?

– Hvilken vei skal jeg gå?

– Hvilke valg skal jeg ta?

– Skal jeg satse eller sikre?

– Skal jeg våge eller ikke?

– Finner jeg en ekte kjærligheten?

– Blir han? 

– Blir jeg?

– Skal jeg?

– Kan jeg?

– Må jeg?

– Hvem er herren over å bestemme hva som er riktige livskvaliteter?

– Jeg?

– Andre?

– Hvem kan jeg stole på?

– Hvem skal jeg stole på?

– Hvem kan jeg virkelig snakke med når jeg trenger det?

– Hvem er ekte venner?

– Hva er ekte venner?

– Er jeg bra nok for familien min?

– Er de stolte over meg?

– Eller skammer de seg?

– Rekker jeg å oppnå drømmene mine før Mormor og Morfar blir borte?

– Eller kaster jeg bort dyrebar tid på å være syk?

– Realiseres drømmene mine?

– Eller drømmer jeg for stort?

– Tenker jeg for lite om meg selv?

– Eller er jeg arrogant?

– Kommer jeg til å gjennomføre?

– Kommer jeg til å angre?

– Kommer jeg til å bli bitter?

– Kommer jeg til å….

 

 

 

Kjenner du deg igjen? 

 

Lina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg