Sliter du med psyken og savner en kanal der du kan se/dele dine følelser og tanker?

Hei.

Jeg har begynt å blogge for Psykmagasinet.no

Dette er en blogg plattform for de med psykiske utfordringer, rus, vold osv. Det er en side både for bloggere og pårørende. Med informasjon om hvor man kan få videre hjelp til de ulike problemene du eller dine måtte ha. 

De har også åpnet en egen konto på Snapchat, der vi som bloggere får snappe en dag i uka. Så om du er lei av alle som snapper med filter, har så bra liv, aldri klager på noe eller viser “virkeligheten” – er dette et sted for deg. Her legges det ut ærlige, tankefulle, triste, men også positive tanker fra mennesker som deg og meg – uten filter. 

Hver dag er vi alle innom Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube eller leser om andre sine liv via media. Jeg tørr å påstå at 90% av det alle legger ut, ink meg selv har et eller annet filter – noe som skjuler slik virkeligheten egentlig er.

Og, jeg synes den utviklingen er utrolig skummel. For det første skaper jeg, du – vi, en virkelighet som er umulig å leve etter. Vi alle tror alle har det så veldig bra, perfekte hjem, med perfekte barn, med perfekt jobb, samboerskap, ekteskap eller vennskap. Uansett, vi “pynter” så mye på det virkelige bildet at vi selv blir syke av det. At depresjon, angst og psykiske lidelser har blitt så utbredt er jo ikke veldig rart når det er sånn man “tror” det skal være.

Dette er også en av grunnen til at jeg er så åpen, på godt og vondt. Jeg VET at min familie ikke synes noe særlig om at jeg er så åpen, men sånn har jeg alltid vært. Jeg er som en utlest bok, du kan bare spørre om en side i boka og jeg kan fortelle. Det å være åpen rundt mine egne problemer har hjulpet meg selv – ved å forstå meg selv bedre, og det har hjulpet mange jeg har møtt. Nettopp fordi jeg våger, våger å fortelle en jeg akkurat har møtt akkurat hvordan ting er nå, eller har vært. 

Kjærlighet har også ordet ærlighet i seg. Jeg tror ikke det er tilfeldig, jeg tror heller ikke det er tilfeldig at vi mennesker er skapt med evnen å utrykke oss såpass detaljert, følelsesmessig, filosofisk eller når det kommer til menneskers fantasi. Det er er en grunn til at vi har utviklet en evne å formidle følelser og hendelser over til hverandre, og jeg tror det er fordi vi skal bedre kunne lære, forstå og behandle hverandre deretter.

Klokka 23.00 forsvinner jeg på min egen snap: frokenvimse og logger meg inn hos: psykmagasinet

Legg gjerne til begge kontoene, eller psykmagasinet om du ønsker å følge noe som er helt anderledes enn de du har på lista di i dag 🙂

Ha en fin søndag videre alle sammen 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg